lördag 14 november 2015

Billy Meiers profetior

Schweizaren Billy Meier är förmodligen ganska okänd, och för dem han faktiskt är känd så är han det nog främst för sina påståenden om att ha sett UFO:n och annat svammel. Men vi bortser från det för en stund, med anledning av det som pågår i Paris för stunden.

1981 skall denne Meier dels ha förvarnat om att ebola i det tredje millenniet kommer ge upphov till stor oro världen över och att Frankrike, i kölvattnet efter stor invandring, kommer att braka samman inifrån med fundamentala islamister som katalysator och angripare från öster. Attacken mot Charlie Hebdo i januari var Al-Qaida om jag minns rätt, och attackerna som går på nyheterna nu har väl inte fått någon avsändaradress ännu, men jag skulle inte bli förvånad om det kom från samma håll... Det om det av Meiers profetior som sedermera slog in. I samma veva som han förutsåg dessa saker skall han ha förvarnat om att Ryssland kan komma att föra krig mot Skandinavien, att Sverige och England kommer att få uppleva inbördeskrig eller inbördeskrigsliknande tillstånd...

Bekantskapen med Meier och dessa påstående sprang jag över i oktober 2014. Jag avfärdade det inte helt och hållet, men höll mig reserverad då jag inte fick några källor utan endast hade hörsägen att förlita mig på. Att Meier skulle visa sig vara en kuf - när jag sökt efter info om honom - som sett UFO:n och snackat med utomjordingar gjorde inte att jag blev mer övertygad om att det var tillförlitliga uppgifter, snarare tvärtom. Jag har fortfarande inte några källor, trots att jag letat efter detta, vilket förvisso är svårt då det mesta av hans material återfinns på tyska som jag inte behärskar särskilt väl. Men ebolan var ju ett faktum redan då och nu har vi ett, gissningsvis två, terrordåd under islamistiska standar i Paris att skriva in i facit också. De flesta verkar dessutom vara rörande överens om att det kommer mera. Vi får se om han får rätt, den gode Meier... om han nu har hävdat det som tillskrivs honom, så klart.

Inga kommentarer: